Δελτίο Τύπου
Ανακήρυξη διαγωνισμού «Λογοπαίγνιόν 2020»
Το Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας RISE, σε συνεργασία με τα Τμήματα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κύπρου και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας ανακοινώνουν τη διοργάνωση του 11ου Διαγωνισμού «ΛΟΓΙΠΑΙΓΝΙΟΝ 2020» για τη σχολική/ακαδημαϊκή χρονιά 2019-2020. Ο διαγωνισμός αφορά την δημιουργία παιχνιδιών για ηλεκτρονικούς υπολογιστές με καθαρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα και το θέμα φέτος θα είναι το «Smart City» και αποτίνεται σε μαθητές που φοιτούν στα σχολεία δευτεροβάθμιας, δημόσιας και ιδιωτικής, εκπαίδευσης και όλα τα δημόσια και ιδιωτικά ιδρύματα ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης. Η προθεσμία υποβολής των συμμετοχών από τις ομάδες είναι η 16η Δεκεμβρίου 2019. Ο τελικός αναμένεται να διοργανωθεί στις 9 Μαΐου 2020. Ο διαγωνισμός διεξάγεται υπό την αιγίδα του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού. Σχετική εγκύκλιος έχει κυκλοφορήσει στα σχολεία Μέσης και Ανώτερης Εκπαίδευσης την 26η Σεπτεμβρίου 2019.
Το RISE είναι ένα κέντρο αριστείας στην Κύπρο που διεξάγει διεπιστημονική έρευνα και καινοτομία στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) με έμφαση στην έρευνα διαδραστικών μέσων, έξυπνων συστημάτων και αναδυόμενων τεχνολογιών. Πρόκειται για μία κοινοπραξία μεταξύ των τριών δημοσίων πανεπιστημίων της Κύπρου (Πανεπιστήμιο Κύπρου, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου), του Δήμου Λευκωσίας, και δύο φημισμένων οργανισμών, το Ινστιτούτο Max Planck for Informatics (Γερμανία) και το University College London – UCL (Ηνωμένο Βασίλειο).
Ο διαγωνισμός «ΛΟΓΙΠΑΙΓΝΙΟΝ» είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τους μαθητές Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης, καθώς και για τους φοιτητές των Πανεπιστημίων γιατί ενθαρρύνει την εφευρετικότητα και τη δημιουργικότητα αλλά επιπλέον καλλιεργεί τη λογική και αναλυτική σκέψη στη λύση σύνθετων προβλημάτων. Ταυτόχρονα, επιδιώκεται η ανάδειξη της εκπαιδευτικής πλευράς του θέματος με την ανάπτυξη κάποιων επιμέρους δεξιοτήτων όπως η χρήση εργαλείων δημιουργίας γραφικών και ο προγραμματισμός στα πλαίσια θεμάτων, που ενδιαφέρουν τους νέους μας. Η δημιουργία παιγνιδιών για ηλεκτρονικούς υπολογιστές συμπεριλαμβάνει τα παραπάνω καθώς και την ανάγκη για συνεργασία, επικοινωνία και συντονισμό μεταξύ των μελών της ομάδας.
Οι μαθητές αναμένεται να οργανωθούν σε ομάδες, επικεφαλής των οποίων θα πρέπει να τεθούν Καθηγητές Πληροφορικής, Μηχανικής Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Τεχνολογικών μαθημάτων ή Γραφικών Τεχνών. Κάθε σχολείο/πανεπιστήμιο μπορεί κατά κανόνα να εκπροσωπηθεί με μία ή δύο ομάδες και κάθε ομάδα πρέπει να αποτελείται από δύο έως τέσσερις μαθητές/τριες ή φοιτητές/τριες. Κάθε ομάδα πρέπει να έχει τουλάχιστον ένα (με μέγιστο δύο) σύμβουλο καθηγητή Πληροφορικής, Μηχανικής Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Τεχνολογικών μαθημάτων, ή Γραφικών Τεχνών. Οι ομάδες φοιτητών δεν είναι απαραίτητο να έχουν σύμβουλο καθηγητή. Κάθε ομάδα μπορεί να συμμετάσχει ΜΟΝΟ σε μια κατηγορία παιχνιδιών.
Κατηγορίες
Ο διαγωνισμός για το 2020 έχει τέσσερις κατηγορίες:
- Κατηγορία «Γυμνάσια»
Παιχνίδια δημιουργημένα με ένα από τα ακόλουθα εργαλεία: Alice, Scratch, Gamestar Mechanic or Game Maker Studio
- Κατηγορία «Λύκεια»:
Παιχνίδια δημιουργημένα με ένα από τα ακόλουθα εργαλεία: Game Maker Studio, Unity 3D, CryEngine, Lumberyard, or Unreal Engine
- Κατηγορία «Πανεπιστήμια»: παιχνίδια δημιουργημένα με ένα από τα ακόλουθα εργαλεία: Unity 3D, CryEngine, Lumberyard, or Unreal Engine
- Κατηγορία «Πανεπιστήμια-mobile app»
Mobile gaming
Εγγραφή στο Διαγωνισμό
Στις οι ομάδες θα πρέπει να συμπληρώσουν το έντυπο «Δήλωση Συμμετοχής Ομάδας» στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού μέχρι στις 16 Δεκεμβρίου 2020. Περίοδος Υποβολής Τελικών Παιχνιδιών Οι ομάδες μπορούν να υποβάλουν τα παιχνίδια στις ηλεκτρονικά μέσω στις ιστοσελίδας του διαγωνισμού κατά την περίοδο υποβολής η οποία τελειώνει η ώρα 15:00 στις 17 Απριλίου 2020.
Τελικός και Βραβεία
Ο τελικός του διαγωνισμού «Λογιπαίγνιον 2020» θα πραγματοποιηθεί στις 9 Μαΐου 2020, στο ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ “ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ”, του Πανεπιστημίου Κύπρου. Όλες οι ομάδες θα πάρουν δίπλωμα συμμετοχής. Οι ομάδες που περνούν στον Τελικό λαμβάνουν έπαινο. Οι τρείς νικήτριες ομάδες κάθε κατηγορίας λαμβάνουν έπαθλα και δώρα από τους χορηγούς.