Τεχνολογική Προσβασιμότητα και Συμπερίληψη από το CYENS C.o.E

Το CYENS Centre of Excellence, διοργανώνει εκδήλωση αφιερωμένη στην Τεχνολογική Συμπερίληψη και την Προσβασιμότητα, απευθυνόμενη σε οργανώσεις που στηρίζουν εμποδιζόμενα άτομα.

Στόχος της εκδήλωσης, είναι να προσφέρει τη δυνατότητα στα μέλη αλλά και το διοικητικό προσωπικό των οργανώσεων, να γνωρίσουν και να αξιολογήσουν τις τεχνολογίες που αναπτύσσει το Κέντρο Αριστείας CYENS, προκειμένου η χρήση τους να ενισχύσει την προσβασιμότητα και την ποιότητας ζωής των εμποδιζόμενων ατόμων.

Στην εκδήλωση, οι επισκέπτες θα παρακολουθήσουν τους ερευνητές των τεχνολογιών να περιγράφουν και παρουσιάζουν το κάθε τεχνολογικό project, ενώ θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν άμεσα την τεχνολογία και να παρέχουν πολύτιμα σχόλια και ιδέες για μελλοντικές βελτιώσεις. Θα ακολουθήσει διάλογος μεταξύ των συμμετεχόντων, με στόχο την ενίσχυση της συμπερίληψης στην τεχνολογία.

Το CYENS, με τη διοργάνωση αυτής της εκδήλωσης, προσβλέπει στην ενίσχυση της συνεργασίας του με τους αντίστοιχους φορείς και ελπίζει πως η εκδήλωση αυτή, λίγες ημέρες πριν την Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με αναπηρίες στις 3 Δεκεμβρίου, θα βοηθήσει την ευαισθητοποίηση του κοινού και θα ενδυναμώσει τη συμπερίληψη στις τεχνολογικές εξελίξεις.

Πότε;

Η ημερίδα με τίτλο Τεχνολογική Προσβασιμότητα και Συμπερίληψη, θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024, 9 π.μ. – 12:30 μ.μ.

Που;

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του CYENS στην ανακαινισμένη Δημοτική Αγορά Λευκωσίας, στην οδό Δημάρχου Λέλλου Δημητριάδη 01, 1016.

Γιατί;

Σκοπός της εκδήλωσης είναι η πρακτική αλληλεπίδραση εμποδιζόμενων ατόμων με τις τεχνολογίες που αναπτύσσει το Κέντρο.

Επιβεβαιώστε τη συμμετοχή σας εδώ: https://shorturl.at/FxNnJ

Γνωστικό Παιχνίδι Εικονικής Πραγματικότητας βασισμένο σε Διεπαφή Εγκεφάλου με Υπολογιστή

Αυτό το έργο εξερευνά τη χρήση της τεχνολογίας Brain-Computer Interface (BCI) σε μια ρύθμιση εικονικής πραγματικότητας (VR) για τον έλεγχο ενός εικονικού avatar μέσω φανταστικών κινήσεων.

Οι συμμετέχοντες έχουν την αποστολή να φανταστούν τις κινήσεις των χεριών που ανιχνεύονται μέσω σημάτων EEG για να μετακινήσουν το εικονικό χέρι ενός τερματοφύλακα σε VR και να μπλοκάρουν μια μπάλα. Ο στόχος είναι να διερευνηθεί πώς τα πρότυπα ΗΕΓ μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά για την επίτευξη αλληλεπίδρασης hands-free σε εικονικά περιβάλλοντα, με εφαρμογές αποκατάστασης και προσβάσιμη τεχνολογία.

Απευθύνεται σε άτομα με δυσκολίες κινητικότητας

Εφαρμογή κινητού τηλεφώνου για αναγνώριση έργων τέχνης και παροχή πληροφοριών στην Κρατική Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης

Στο πλαίσιο μιας προσπάθειας αξιοποίησης smartphones για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών σε μουσεία και γκαλερί τέχνης, δημιουργήσαμε μια εφαρμογή για Android smartphone που χρησιμοποιεί Υπολογιστική Όραση για να αναγνωρίζει αυτόματα τα εκθέματα που βρίσκονται μπροστά στον επισκέπτη και να του παρουσιάζει λεπτομερείς πληροφορίες για κάθε έκθεμα. Συγκεκριμένα, η εφαρμογή μπορεί να αναγνωρίσει έναν αριθμό έργων τέχνης που βρίσκονται στην Κρατική Πινακοθήκη Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης.

Η Κρατική Πινακοθήκη, που βρίσκεται στη Λευκωσία, εκθέτει μόνιμα έργα τέχνης, όπως πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, κεραμικά και τέχνη πολυμέσων(multimedia art) που δημιουργήθηκαν από Κύπριους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα.

Απευθύνεται σε διάφορες ομάδες εμποδιζόμενων ατόμων

Η Εγκλείστρα του Αγίου Νεοφύτου σε εικονική πραγματικότητα

Στην Κύπρο, η ομάδα του CYENS ανέπτυξε μια εικονική ανακατασκευή της Εγκλείστρας του Αγίου Νεοφύτου του 12ου αιώνα. Η αναπαράσταση αυτή δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του έργου the project EHEM (Enhancement of Heritage Experiences in the Middle Ages).

Το έργο δημιούργησε ψηφιακά πολυεπίπεδα μοντέλα μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής και τοιχογραφιών που είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στα πρωτότυπα σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, με απώτερο σκοπό να παρέχει τόσο μια βελτιωμένη αντίληψη και εμπειρία στο κοινό όσο και ένα εργαλείο για ερευνητές, αναστηλωτές και επιμελητές πολιτιστικής κληρονομιάς.

Πλοηγηθείτε, εξερευνήστε και περιηγηθείτε στο ιστορικό μνημείο του Αγίου Νεοφύτου στην Πάφο χρησιμοποιώντας την Εικονική Πραγματικότητα.

Απευθύνεται σε άτομα με περιορισμένη κινητικότητα και δυσκολία όρασης

HaptiSense

Το HAPTISENSE εστιάζει στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας απτικής συσκευής για την ενίσχυση της αίσθησης για όλα τα άτομα. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια απτική γλώσσα που μπορεί να αντικαταστήσει ή να συμπληρώσει αισθητηριακές πληροφορίες που λείπουν ή να εισάγει νέες αισθητηριακές εμπειρίες, προσφέροντας έναν μοναδικό τρόπο αντίληψης του κόσμου μέσω της αφής.

Μεταφράζοντας βασικές πληροφορίες σε απτική ανάδραση, το HaptiSense γεφυρώνει τα κενά επικοινωνίας και παρέχει μια πιο πλούσια, πιο περιεκτική εμπειρία για άτομα με αισθητηριακούς περιορισμούς, ενώ ενισχύει την ικανότητα λήψης πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο χωρίς να αποσπούν την προσοχή άλλες αισθήσεις, όπως ακουστικά ή οπτικά κανάλια. Το έργο βρίσκεται επί του παρόντος στο στάδιο ανάπτυξης και η άμεση ανατροφοδότηση από τους χρήστες είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της πρακτικότητας, της αποτελεσματικότητας και της άνεσης του HaptiSense.

Απευθύνεται σε άτομα με περιορισμένη ακοή και δυσκολία όρασης

CYENSVERSE

Εμπνευσμένο από το νέο «metaverse», ο στόχος αυτού του έργου είναι η ανάπτυξη ενός εικονικού περιβάλλοντος που να παρέχει ένα χώρο στους ανθρώπους για να κοινωνικοποιηθούν, να μάθουν, να εξερευνήσουν, να συνεργαστούν και να παίξουν μεταξύ τους, ανεξαρτήτος τοποθεσίας και εμποδιών, πραγματικά ή φανταστικά.

Το CYENSverse επιχειρεί, με την εφαρμογή τεχνολογιών Εικονικής Πραγματικότητας, να γίνει ένας χώρος που θα ενθαρρύνει ανοιχτή συζήτηση για το μέλλον της Λευκωσίας και να αναδεικνύει το πολυπολιτισμικό της παρελθόν.

Απευθύνεται σε διάφορες ομάδες εμποδιζόμενων ατόμων

Τα Ενετικά τείχη της Λευκωσίας εφαρμογή για κινητές συσκευές

Η εφαρμογή για κινητές συσκευές “Walls of Nicosia” – «Τα Ενετικά τείχη της Λευκωσίας» δημιουργήθηκε από την ερευνητική ομάδα «Εκτεταμένες εμπειρίες» (“Extended Experiences”), με σκοπό να προσφέρει μία εμπειρία ηχητικής επαυξημένης πραγματικότητας (Audio Augmented Reality), η οποία προσφέρει την δυνατότητα εξερεύνησης της ιστορικής και πολιτιστικής σημασίας των Ενετικών τειχών της Λευκωσίας.

Η εφαρμογή είναι ειδικά σχεδιασμένη για εξωτερική χρήση, με έμφαση στη λειτουργία σε πολυσύχναστα, θορυβώδη αστικά περιβάλλοντα με έντονη ηλιοφάνεια. Επιτρέπει στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό της ενώ κινούνται στον χώρο. Η εφαρμογή, η οποία βρίσκεται σε αρχικό στάδιο ανάπτυξης, επικεντρώνεται στην παρούσα φάση σε δύο προμαχώνες: Davilla και Constanza. Για τον καθένα από αυτούς δημιουργήθηκαν δύο διαφορετικές εμπειρίες ηχητικής επαυξημένης πραγματικότητας: (i) ηχητική αφήγηση και (ii) ηχητική αφήγηση εμπλουτισμένη με μουσική και ηχητικά εφέ. Επιπλέον, όλες οι πληροφορίες που παρουσιάζονται στις ηχητικές εμπειρίες είναι διαθέσιμες και σε μορφή κειμένου.

Απευθύνεται σε άτομα με περιορισμένη ακοή και δυσκολία όρασης

Διαδραστικός Αφηγητής Τεχνητής Νοημοσύνης

Το AI Interactive Storyteller είναι μια φιλική προς το χρήστη πλατφόρμα για τη δημιουργία εξατομικευμένων, τεχνητής νοημοσύνης, ανοιχτών, διαδραστικών ιστοριών, χρησιμοποιώντας μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, μοντέλα μετατροπής κειμένου σε εικόνα (text-to-image) και κειμένου σε ομιλία(text-to-speech).

Η κεντρική αποστολή του έργου είναι να δώσει στους χρήστες τη δυνατότητα να διαμορφώνουν την πορεία των αφηγήσεων μέσω των επιλογών τους, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ των παραδοσιακών αφηγήσεων και των δυναμικών δυνατοτήτων του ψηφιακού κόσμου.

Απευθύνεται σε άτομα με περιορισμένη όραση

Νοηματική γλώσσα μέσω σύγχρονης τεχνολογίας

Γνωρίστε πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν ψηφιακά avatars πραγματικών ανθρώπων και η καταγραφή της κίνησης, για να επικοινωνήσουν μια ιστορία χρησιμοποιώντας την Κυπριακή Νοηματική Γλώσσα.

Απευθύνεται σε άτομα με περιορισμένη ακοή

Προσβάσιμη τέχνη μέσω μικτής πραγματικότητας

Χρησιμοποιώντας το headset Meta quest 3, δημιουργήσουμε ένα πρωτότυπο μιας εφαρμογής μικτής πραγματικότητας που εμφανίζει το 3D μοντέλο ενώς εκθέματος σε πραγματικό χρόνο και ο χρήστης μπορεί να εξερευνήσει το έκθεμα χρησιμοποιώντας τα χέρια ή το τηλεχειριστήριο αλλάζοντας τη θέση και το μέγεθος του.

Ο χρήστης φοράει το headset και όταν αντικρίσει ένα έκθεμα, η κάμερα του headset θα αναγνωρίσει το έκθεμα και θα εμφανίσει το 3D μοντέλο στο οπτικό πεδίο του χρήστη.

  • Απευθύνεται σε άτομα με μειωμένη όραση και περιορισμένη κινητικότητα

Ατζέντα εκδήλωσης

09:00 – 09:30 | Άφιξη και Εγγραφή

09:30 – 09:40 | Εναρκτήριος Χαιρετισμός

09:40 – 10:15 | Κεντρική Ομιλία

10:15 – 11:30 | Επίδειξη Τεχνολογιών

  • Μάριος Χατζιαρός, Health XR, Εικονικά Παιχνίδια Γνωστικής Βάσης με Εγκεφαλική Διασύνδεση
  • -Ζήνωνας Θεοδοσίου, Bio-Scent, Εφαρμογή για αναγνώριση έργων τέχνης και παροχή πληροφοριών υποβοήθησης στην Κρατική Πινακοθήκη Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης
  • -Βασίλης Βασιλειάδης – Χαρά Θεοχάρους, CAIR, Διαδραστικός Αφηγητής με AI
  • -Παναγιώτης Χαραλάμπους, PULSE, Νοηματική Γλώσσα με Σύγχρονες Τεχνολογίες
  • -Παναγιώτης Χαραλάμπους, PULSE, Η Εγκλείστρα του Αγίου Νεοφύτου σε VR
  • -Αλί Νατζμ, Neo-move, HaptiSense
  • -Καλλιόπη Κουλλουφίδου, ITICA, CYENSVERSE
  • -Αριστείδης Χαραλάμπους, ITICA, Προσβάσιμη Τέχνη μέσω μικτής πραγματικότητας
  • -Χάρης Ψαλλιδόπουλος και Ανδρέας Ανδρέου, EX, Εφαρμογή “Walls of Nicosia”

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με τις τεχνολογίες και να κάνουν ερωτήσεις.

11:30 – 12:30 | Κλείσιμο και Συλλογή Ανατροφοδότησης

MORE TO READ